آرزوي بالش خواب

 

عنوان: In Between يا «در ميان»

پلتفرم: PC

ناشر: ندارد

سازنده: Snore Team

سبك: معمايي

امتياز: 8

In Between يا «در ميان» يك بازي مستقل ايراني ديگر است كه بتازگي مراحل ساخت آن تمام شده و با پيگيري صفحه رسمي آن در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد مستقيم با سازنده‌ها در تماس بوده و از جزئيات انتشار آن كه احتمالا به صورت ديجيتال خواهد بود، مطلع شويد. سبك بازي معمايي قيد شده كه ترجمه همان پازل است ولي در مورد «در ميان» همان پازل مناسب‌تر است. زيرا واژه معمايي معمولا ذهن ما را به سمت اينديانا جونز و توم رايدر و بازي‌هاي پر از رمز و راز سوق مي‌دهد، در صورتي كه در اين بازي رمز و راز خاصي در كار نيست. هدف كاملا مشخص است و ساختار كلي بازي تلاش شما براي رسيدن به نقطه‌اي خاص است. كاراكتر بازي مثل خيلي از ما يكي از آن آدم‌هايي است كه خواب را خيلي دوست دارد و بالش يكي از بهترين دوست‌هاي زندگي‌اش است! حالا خودتان تصور كنيد كه موقع خواب يك هيولاي زشت و خبيث بالش، آن عزيز دوست داشتني را از زير سرتان بكشد و فرار كند. واكنش شما چيست؟ احتمالا چشمانتان مثل كاراكتر كاسه خون مي‌شود و به هر قيمتي شده تلاش مي‌كنيد بالش را پس بگيريد. بازي به پنج دنيا يا بخش مختلف تقسيم شده كه هر كدام از آنها تم محيطي، موسيقي و چالش‌هاي متفاوتي دارد و در ابتداي هر يك از آنها راوي داستان آن بخش را در ضمن تصاويري كه به صورت كميك نمايش داده مي‌شوند، توضيح مي‌دهد. اگرچه صداي راوي خوب است اما متاسفانه تمام جملات و كلماتي كه به انگليسي گفته مي‌شوند بخوبي مشخص نيست و نبود زيرنويس نيز اين مشكل را عيان‌تر مي‌كند. با اين حال داستان بازي طوري نيست كه درست متوجه نشدن بخش‌هايي از آن را ضعفي بزرگ قلمداد كنيم. «در ميان» به هيچ عنوان بازي آساني نيست و تمام كردن تمام مراحل آن پشت سر هم صبر و حوصله طلب مي‌كند. هر يك از بخش‌ها شامل 15 مرحله عادي و دو مرحله جايزه است كه براي آزاد كردن اين مراحل بايد چهار ساعت كوكي را كه به عنوان كالكتيبل يا جمع كردني در بازي قرار دارد، به دست آوريد. البته آخرين دنياي بازي به اندازه كافي دشوار است كه تنها پنج مرحله براي آن كفايت مي‌كند. در هر مرحله صفحه به دو بخش تقسيم شده كه در يكي از آنها خود كاراكتر و در سمت ديگر تصوير او قرار دارد و بايد با توجه به موانع و چالش‌هاي مختلف بين كاراكتر و تصوير او شيفت كرده و بازي را به پيش ببريد. خوشبختانه تنوع خوبي در بازي وجود دارد و به مرور دشمن‌هاي ثابت، متحرك و تعقيب‌كننده به آن اضافه مي‌شود. در بعضي مراحل دودهايي وجود دارد كه قرار گرفتن در محدوده آنها ديدن تصوير كاراكتر در قسمت ديگر صفحه را غيرممكن مي‌سازد يا گاهي با قفل‌هايي مواجه مي‌شويد كه براي عبور از آنها ابتدا بايد كليدشان را به دست آوريد. در آخرين دنياي بازي نه تنها تمام اين موارد وجود دارند بلكه حركت كاراكتر و تصوير آن نسبت به هم برعكس مي‌شود. اگر مراحل را در زمان كمي تمام كنيد نشاني به شما داده مي‌شود. يكي از خوبي‌هاي بازي وجود اچيومنت در آن است. براي رفتن به دنياي بعدي بايد حداقل ده مرحله را پشت سر بگذاريد. همچنين هرگاه خواستيد مي‌توانيد هر يك از مراحل را انتخاب كرده و تجربه كنيد. فكر مي‌كنم يكي از ايرادهاي جدي بازي متعادل نبودن روند سختي مراحل است، در عين اين‌كه منكر آن نمي‌شوم كه چيدمان چالش‌ها در هر مرحله بسيار عالي صورت گرفته است. به عنوان مثال در دنياي اول مرحله پنجم به مراتب از مراحل هشتم و نهم دشوار‌تر است و بعد در مرحله يازدهم ناگهان دوباره خيلي سخت و دوازدهم آب خوردن مي‌شود. يا در دنياي دوم مرحله سه از پنج بسيار مشكل‌تر است. قبلا اشاره شده كه صفحه به دو بخش تقسيم شده ولي وقتي رو‌ي مانيتور به آن نگاه مي‌كنيم، بخش اعظمي از صفحه كه خارج از محيط بازي قرار دارد، خالي است. در بازي باگ نديديم البته بجز پاييني‌ترين قسمت پرتال‌ها كه در يك مرحله از دنياي 4 كه با پرت كردن كاراكتر به عقب موجب مرگ مي‌شد، آزاردهنده نبود و اين دستاوردي است كه خيلي از تيم‌هاي بزرگ‌تر به آن دست نيافته‌اند! In Between از نظر هنري و موسيقي ستودني است و روي هم رفته پازل دشوار خيلي خوبي است.





تاريخ : سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |